آدینه دلبران

آدینه دلبران
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آدینه دلبران و آدرس adineyedelbaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

 

باب المراد، جوادالائمه است؛ در سنین تقریبأ 6 سالگی به امامت رسید و در سن 25 یا 26سالگی به شهادت رسیدند.اما در نامه ای امام رضا (ع) به حضرت جواد (ع) این چنین آورده :فرزندم، ای میوه دلم به من خبر رسیده که وقتی از منزل خارج میشوی چون مردم مساکین و فقرا درب منزل می نشینن به امید آنکه تو از منزل بیرون بیایی و تو را ببینند به عنوان پر برکت ترین مولود؛ اما غلامان تو را از درب پشتی خارج می کنند ، فرزندم نکند از حال مستمندان غافل شوی ؛ از همان دری که آنها هستند داخل و خارج شو و آنها را از دیدار خود محروم نکن.
 
این نامه برای ما درسی است که اهل بیت (ع) به عنوان اسوه ی ما در زندگی بیشتر توجه آنها به قشر ضعیف و محروم بود در آن زمان امام جواد (ع) هنوز امامت ظاهری نداشتند ؛ جمهوری اسلامی ایران هم از زمان خودش هدفش همین بوده که هوادار مستضعفان باشد و با توجه به فرمایش امام خمینی (ره) این انقلاب متعلق به مستضعفان است زیرا در درجه اول آنها انقلاب کردند.امروز دولت محترم مؤظف هستند حتی در آنجا که نمی تواند کاری انجام دهند بیایند اقدام کنند اگر غفلت کردند باید توبه کنند نباید وعده ای به مردم داده شود که از انجام آن عاجز باشند و بارها مقام معظم رهبری در این باره تذکر داده اند باید انتقاد پذیر باشید ، تقوا پیشه کنید ، دشمن را شاد نکنید و از حقوق ملت ایران دفاع کنید در آرمان های انقلاب ثابت قدم باشید.بعضی از شما صحبت هایی را میکنید که از ما فی ضمیر شما خبر میدهد؛ امیر المؤمنین (ع) فرمودند: انسان در پشت زبانش مخفی است لذا صحبت ها نشان از شخصیت است و نباید صحبت ها سبب شادی دشمن و ضعف اسلام و تضعیف شیعه باشد. مراقب باشید ، به روایات مراجعه کنید ، حوادثی که در فتنه 88 رخ داد مانند الکی و غربالی تمییز داد افراد انقلابی را از غیر انقلابی.
 
حجت الاسلام والمسلمین فیض کرمیان در خطبه دوم فرمودند:وظیفه هر خطیب جمعه دعوت خود و نمازگذاران دعوت به تقوای الهی است ؛ لذا باید همه تقوا پیشه کنند اگر در جایی مسئولین در بین دو شهر تبعیض قائل شوند ، مخصوصأ کسانی که در رأس هستند گاهأ تبعیض قائل می شوند آن ها خدمتگذار نیستند باید توبه کنند و عذر خواهی کنند گاهی ما تلقین میکنیم به خودمان که خدمت میکنیم تلقین خوب نیست ترقی باید کرد.
 
ایشان همچنین با اشاره به ولادت امام علی (ع) افزودند:مناسبت بزرگی که پیش رو داریم میلاد امیرالمؤمنین است ؛ میلاد کسی که قبل از او کسی چنین فضیلتی نداشت و بعد از او هم تا قیامت کسی این فضیلت را نخواهد داشت ، هیچ کسی مولود کعبه نبود ، مریم با آن مقام وقتی خواست وضع حمل کند خداوند از او خواست که از بیت المقدس بیرون برود اما فاطمه بنت اسد وقتی که او را درد گرفت در مسجد الحرام بود به او الهام شد و دیوار خانه کعبه شکافته شد یعنی از مکان دوم به اول رفت ؛ بعضی از دشمنان امیر المؤمنین نیز به این واقعیت اعتراف کردند سه روز فاطمه بنت اسد در خانه کعبه بود و بعد از سه روز دوباره دیوار شکافته شد و حضرت علی (ع) در دامان مادر از کعبه بیرون آمد و به فاطمه الهام شد نام او را علی بگذارد.
 
امروز بیشترین اسمی که فرزندان ما دارند نام مبارک علی است.زینت است ، زینت عرش خدا. چشمان مبارکش بسته بود نزد رسول خدا (ص) آوردند در آن زمان رسول خدا مبعوث نشده بود گفتند مولود چشم خود را باز نمی کند ، رسول خدا (ص) قنداقه را گرفت تا چشمان ایشان به علی (ع) افتاد ؛ علی (ع) چشمان خود را باز کرد و اولین کسی که حضرت علی (ع) دید رسول خدا بود لذا رسول خدا (ص) به خاطر علاقه ای که به حضرت علی (ع) داشتند و برای جبران زحمات فاطمه بنت اسد و ابوطالب عهده دار تربیت علی (ع) شدند.
 
حجت الاسلام کرمیان در آخر به مراسم اعتکاف اشاره کرده و اعتکاف را مراسمی بسیار پر برکت و ایامی برای تزکیه نفس خواندند و از مردم و خیرین خواستند در کمک کردن به این مراسم و معتکفین از یکدیگر سبقت بگیرند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 18:11 ] [ ستاد نماز جمعه شهر دلبران ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وب سایت ستاد برگزاری نماز جمعه دلبران خوش آمدید
آرشيو مطالب
تير 1394
خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب